Biguglia è u so circondu à a prestoria
admin
E sfarente scuperte archeòlogiche fatte in Biguglia è in u circondu.
U Monte Grossu
U Monte Grossu era un situ stratègicu : nant'à un cullina permettia di supranà è di surveglià a piaghja, u stagnu di Chjurlinu è u mare Tirenniu. A so pusizione permettia dinù di cuntrullà l'accessu à u Lancone è a strada chì andava in u Nebbiu.
L'archeòlochi anu trovu un materiale impurtante : arnesi, ceràmica, petre zuccate.
Vicinu di Biguglia
I dissegni di a Grotta Scritta in Olmeta di Capicorsu
Parechji siti prestorichi sò stati trovi in Poghju d'Oletta (Scaffa Piana, Sant'Anghjuli), San Fiurenzu (Strette) chì eranu occupati versu 7000 nanz'à Cristu.
In Olmeta di Capicorsu si trova a Grotta Scritta, hè un agrottu induve l'omi prestorichi anu fattu pitture è dissegni nant'à i muri.
E stàntare di u Nebbiu
A stàntara di U Nativu, in Patrimoniu
- In Patrimoniu ci hè a stàntara chjamata U Nativu.
- In u paese di Pieve, trè stàntare sò state truvate è messe davant'à a chjese di u paese. Portanu i nomi di Bucentone, Murellu è Murtola (sò i nomi di i lochi induv'elle si truvavanu).
- In Santu Petru avemu u situ di u Monte Revincu, in l'Agriate. D'altronde in l'Agriate ci sò parechji siti prestorichi. U Monte Revincu hè un impurtante situ, cun trè stazzone. E più cunnisciute si chjamanu A Casa di l'Orcu è A Casa di l'Orca. Ste stazzone sò state rotte perchè l'armata si ne ghjuvava per fà prove di tiri d'arme è parechje sò state arruvinate.
- In San Gavinu ci hè una stàntara chjamata U Zitellu.
- Sopr'à Muratu ci n'hè un'altra chjamata U Còllule.
E trè stàntare di u paese di Pieve
A Casa di l'Orca (Monte Revincu, Santu Petru di Tenda)
Monte Revincu
No comment...
Monte Revincu
A stàntara di U Zitellu (San Gavinu di Tenda)